28/09/2022

BensinTittelsporet er et uheldig lavpunkt på Keys andre LP i full lengde, men albumets b-sider er en påminnelse om at han er en av de mest magnetiske K-pop-solistene i spillet.

Key, et medlem av K-pop-guttegruppen SHINee, tar ikke ting stille. Bensin er hans fjerde verk som solist og andre album i full lengde, etter september i fjor Dårlig kjærlighet ER, hvis eksplosive synthwave-tittelspor var en av de beste K-pop-utgivelsene i 2021. Selve EP-en var også utmerket fra topp til bunn, med b-sider som spenner fra 80-talls throwback til moderne dance-pop til den sørgmodige R&B-balladen.

Bensin er på de fleste måter en jevn progresjon for Keys solo-diskografi, med mye av den selvsikre dansepopen som han utmerker seg på. Tittellåten går imidlertid i en annen retning, spretten og brass med en hiphop-beat. Den blir nok flott som hypelåt på konsert, men utenfor den sammenhengen er «Gasoline» utrolig. Instrumentalen er litt tørr og flat, og fordi den holder seg på maksimal energi gjennom hele kjøretiden, byr den ikke på mye interessant dynamikk i motsetning til Keys ytelse (som er forpliktet som alltid). Resten av albumet er mer syntetisk og interessert i negativt rom, noe som også gir en vanskelig overgang fra tittelsporet til b-sidene. «Bound» er en av de beste låtene på albumet, men den sexy tilbakeholdenheten spiller ikke like effektivt rett etter den eksplosive kraften til «Gasoline». Prosjektet gir egentlig mye mer mening hvis du fjerner tittelsporet: Begynn på spor nummer to og du har en samling tight synthpop som spiller med spenning og slipp, mørke og lys, uten å bli for fanget av det definerende. uttalelse som en K-pop-singler forventes å være.

Read More :   Daniel Baker nekrologer: - The Life of Daniel Seegers

Det er mange anti-dråper, og refrenger generelt bygget rundt det negative rommet, opp Bensin. Førstnevnte er forferdelige og slurvete. “Villain” har en hiphop-beat og produksjon, og “Bounds” subtile vokalfrysninger, tunge bass og onde fløyte ville uten tvil ha dukket opp på et Taemin-album hvis Key-teamet hans ga ut musikk akkurat nå (det er en av K- pops høyeste komplimenter). Sanger som “I Can’t Sleep” og “Delight” har en mer oppstemt og øm, men fortsatt uimotståelig optimistisk tilnærming. «Ain’t Gonna Dance» har en liten vri på trommene. ‘Guilty Pleasure’ produsert av LDN noise forstår sin rolle som et nødvendig klikk og gjør det bra. Og Keys vokal er et konstant høydepunkt: hans skarpe klang gir soloverket hans en distinkt karakter, og hans begavelse som utøver kommer til og med gjennom i lydform.

Read More :   🥇 Post della lotteria del Connecticut (CT) – Risultati e numeri vincenti ✅

SM Entertainment klarer flere dusin comebacks årlig, og dermed er mer enn noen annen K-pop-label avhengig av skriveleirer for å fylle sine mange albumlister. På grunn av dette har album fra SM-prosjekter – spesielt fullengdere – en tendens til å føles litt brosteinsbelagte, og samler alle passende b-sider som tilfeldigvis ble funnet i hvelvene mens albumet ble arbeidet med. Å heve denne formen for collage er en av spenningene ved et godt K-pop-prosjekt, men en lytter kan i det minste gjette Bensin satt sammen delvis ved å lasso rundt ulike, vokaltunge dansepop-demoer i SM-hvelvet. Det fremtredende sporet “Another Life” er til og med et grep fra Dårlig kjærlighet sessions: debuterte som et mellomspill under Keys konsert i fjor, og synthwave-lyden som er større enn livet er et klart tilbakeslag fra hans tidligere tid. Og selv om mange K-pop-artister har laget retro 80-tallssanger, høres de sjelden like fulle av følelsen av frihet ut som denne. Key vet hvordan han selger en sterk låt, men når han synger “la fallePå refrenget er produksjonen kort tid vektløs. I mellomtiden holder «Another Life» seg som det beste sporet på prosjektet, selv om det sannsynligvis er det beste som ikke var en singel for å ikke forbli kreativ. Dette er skuffende Bensin det fungerer best med tittelsporet fjernet fra samtalen, men det er ingenting tilbakeholdent med b-sidene, som minner oss om at Key er en av de mest magnetiske solistene i K-pop.

Read More :   Liste over populære anime fra 2022 ifølge seere av den japanske kabel-TV-kanalen AT-X

Source : inreviewonline.com