28/09/2022

Naomi Watts har spilt i flere filmer som har tillatt henne å utøve sine ferdigheter som en av de mest talentfulle skuespillerinnene i sin generasjon. I sin siste film skinner Watts’ sjarmerende talent også bak et maskert ansikt i 90 prosent av filmen. Regissert av Matt Sobel etter et manus av Kyle Warren (og basert på den australske filmen fra 2014 med samme navn), tilbyr Goodnight Mommy et detaljert blikk på morskap og beskyttelse av barn. Ved å ta en alternativ retning fra originalen, klarer Sobels tilpasning å opprettholde spenningen samtidig som den tilbyr en mer intim tilnærming til historiefortellingen. Filmen, støttet av en utmerket rollebesetning, byr på intriger og underholdning med akkurat nok kaos til å balansere den langsomme avsløringen av dens vendinger.

Identiske tvillingbrødre Elias (Cameron Crovetti) og Lucas (Nicholas Crovetti) ankommer morens (Naomi Watts) landsted for å tilbringe tid med henne etter plastisk kirurgi. Med ansiktene konstant dekket av bandasjer, merker tvillingene at noe er galt med moren deres. Etter å ha etablert merkelige nye husregler og til og med fått nye vaner som røyking, bestemmer Elias og Lucas seg uten tvil at dette er ting moren deres aldri ville gjort. Ettersom oppførselen hennes fortsetter å bli rarere for hver dag, kommer bare én tanke opp: kvinnen under gasbindet er en helt annen.

Read More :   Primo ministro del Pas fino al 2050, afferma il direttore elettorale del partito

Naomi Watts, Cameron Crovetti og Nicholas Crovetti i Goodnight Mom

Sobels urovekkende psykologiske thriller er en stor amerikansk adaptasjon av en allerede fantastisk skrekkfilm der to små gutters mareritt blir deres virkelighet. I motsetning til originalen, spiller Kyle Warrens manus på fordelene ved et søsken-morskap frem og tilbake. Det er sjelden å sammenligne disse to konseptene, men å få det riktig er en stor innsats av teamet bak utgivelsen av 2022. Gjennom karakterene til Watts og Elias leker manuset med konseptet tillit så vel som ens evne til å tilgi og glemme , noe som gjør klokken like interessant som den er hjerteskjærende.

Gjennom hele filmen gjør Sobel en god jobb med å bygge mysteriet og legge grunnlaget for spenning og vantro. Hvis seerne ikke har sett originalen, vil det være lett å bli fanget i å velge en reserve, da Sobel i hovedsak utvisker virkelighetens linjer og et skremmende mareritt. Sammen med denne stemningen forsterker Alex Weston, hvis nylige arbeid med The Farewell, til at partituret hans ble nominert til Oscar-utdelingen, den tvetydige energien i historien med partituret sitt. Den elektroniske lyden fungerer perfekt for å skape den urovekkende atmosfæren, samtidig som den antyder tilstrekkelig med et sci-fi-element når det trengs.

Read More :   Hvem er Talor Goochs kone? Hennes livsstil og barn

Når filmen endelig bryter seg løs fra sitt kjente og mystiske grunnlag satt i de to første aktene, lar den den lille rollebesetningen sette opp en underholdende og til tider sjokkerende forestilling. Watts er troverdig så snart hun ser ut til å være dekket av bandasjer, og gir en forestilling som ville få noen til å stille spørsmål ved morens oppriktighet. Men det er Cameron og Nicholas Crovetti som stjeler showet og sørger for filmens forestillinger. Som de sier, “djevelen er i detaljene,” og disse to sikrer effektivt at detaljene presentert av karakterene deres vil få seerne til å stille spørsmål ved sannheten om historien deres fra start til slutt.

Read More :   Comprensione del sistema di trading di robot di trading Forex

Til syvende og sist har Goodnight Mommy en flott balanse mellom intriger, sjokk og moro. Filmen fanger også opp morens behov for kjærlighet og trives virkelig når den setter seg inn i den mer komplekse og intime delen av fortellingen. Rollelisten gjør en utrolig jobb med å formidle disse underliggende temaene, i tillegg til å gi god plass for publikum å tolke og finne ut selv. Som med Elias og Lucas, trenger noen ganger et barn bare moren sin for å beskytte det mot følelsesmessig skade og fare. Men én ting er sikkert med Goodnight Mommy: den har evnen til å etterlate seerne hjerteknuste, men likevel trøstet av hva en mor ville gjort for å beskytte barna sine.

Goodnight Mommy hadde en begrenset kinopremiere 14. september og hadde premiere på Prime Video 16. september. Filmen er 91 minutter lang og er rangert R for noen språk.